Nawigacja

Tabor pasażerski

Tabor kolejowy przewoźników pasażerskich

Dane podstawowe Pliki do pobraniaPozostałe informacje

DANE PODSTAWOWE

Struktura pojazdów trakcyjnych w dyspozycji pasażerskich przewoźników normalnotorowych
pojazdy trakcyjne 2016 2017 2018 2019 2020 2021
lokomotywy elektryczne 322 320 314 313 343 342
lokomotywy spalinowe 119 109 109 108 105 129
elektryczne wagony silnikowe 2 2 2 2 2 2
spalinowe wagony silnikowe 75 79 77 75 74 79
elektryczne zespoły trakcyjne 1 268 1 279 1 250 1 192 1 212 1 242
spalinowe zespoły trakcyjne 177 187 192 196 209 246
dwunapędowe zespoły trakcyjne 0 0 0 0 2 10
 
Struktura wagonów pasażerskich w dyspozycji pasażerskich przewoźników normalnotorowych
wagony pasażerskie 2016 2017 2018 2019 2020 2021
z miejscami do siedzenia 2 156 2 124 1 973 1 940 1 943 1 951
z miejscami do leżenia 236 220 195 188 190 190
pozostałe 81 91 74 88 82 83
 
Struktura wagonów towarowych w dyspozycji pasażerskich przewoźników normalnotorowych
wagony towarowe 2016 2017 2018 2019 2020 2021
platformy do przewozu samochodów 0 0 0 0 0 0
kryte budowy normalnej 0 0 0 0 0 5
 
Zawartość plików - dane za lata 2003-2021
Parametry Pliki do pobrania
tabor kolejowy w dyspozycji przewoźników pasażerskich (liczba pojazdów) w latach 2003-2021 .csv
średni wiek taboru kolejowego w dyspozycji przewoźników pasażerskich w latach 2011-2021 .csv
wyposażenie dodatkowe taboru kolejowego w dyspozycji przewoźników pasażerskich (udział procentowy) w 2021 r. .csv
 

POZOSTAŁE INFORMACJE

Rozbieżność w strukturze pojazdów trakcyjnych w latach 2003-2007 względem kolejnych lat związana jest z udostępnianiem taboru trakcyjnego wraz z maszynistami przez spółkę PKP Cargo na potrzeby działalności przewozowej spółki PKP Intercity. Tabor trakcyjny wykorzystywany w przewozach pasażerskich został przeniesiony do PKP Intercity w 2008 roku.
do góry