Struktura pojazdów trakcyjnych w dyspozycji pasażerskich przewoźników normalnotorowych
pojazdy trakcyjne |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
lokomotywy elektryczne |
322 |
320 |
314 |
313 |
343 |
342 |
lokomotywy spalinowe |
119 |
109 |
109 |
108 |
105 |
129 |
elektryczne wagony silnikowe |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
spalinowe wagony silnikowe |
75 |
79 |
77 |
75 |
74 |
79 |
elektryczne zespoły trakcyjne |
1 268 |
1 279 |
1 250 |
1 192 |
1 212 |
1 242 |
spalinowe zespoły trakcyjne |
177 |
187 |
192 |
196 |
209 |
246 |
dwunapędowe zespoły trakcyjne |
0 |
0 |
0 |
0 |
2 |
10 |
Struktura wagonów pasażerskich w dyspozycji pasażerskich przewoźników normalnotorowych
wagony pasażerskie |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
z miejscami do siedzenia |
2 156 |
2 124 |
1 973 |
1 940 |
1 943 |
1 951 |
z miejscami do leżenia |
236 |
220 |
195 |
188 |
190 |
190 |
pozostałe |
81 |
91 |
74 |
88 |
82 |
83 |
Struktura wagonów towarowych w dyspozycji pasażerskich przewoźników normalnotorowych
wagony towarowe |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
2021 |
platformy do przewozu samochodów |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
kryte budowy normalnej |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5 |
Zawartość plików - dane za lata 2003-2021
Parametry |
Pliki do pobrania |
tabor kolejowy w dyspozycji przewoźników pasażerskich (liczba pojazdów) w latach 2003-2021 |
.csv |
średni wiek taboru kolejowego w dyspozycji przewoźników pasażerskich w latach 2011-2021 |
.csv |
wyposażenie dodatkowe taboru kolejowego w dyspozycji przewoźników pasażerskich (udział procentowy) w 2021 r. |
.csv |
Rozbieżność w strukturze pojazdów trakcyjnych w latach 2003-2007 względem kolejnych lat związana jest z udostępnianiem taboru trakcyjnego wraz z maszynistami przez spółkę PKP Cargo na potrzeby działalności przewozowej spółki PKP Intercity. Tabor trakcyjny wykorzystywany w przewozach pasażerskich został przeniesiony do PKP Intercity w 2008 roku.